Politica de retur
Va rugam sa va asigurati ca ati verificat specificatiile produsului si compatibilitatea acestuia prin vizitarea paginii producatorului inainte de a-l cumpara. Raporturile comerciale dintre cumparator si SpecialGift (specialgift.ro) sunt reglementate oficial de Ordonanta Guvernului 130/2000, privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.
CONDITII DE RETURNARE
In cazul in care coletul adus de catre curier nu este in stare buna si prezinta elemente clare de deteriorare severa a integritatii pachetului si a continutului (pachetul este desfacut, rupt, intepat, continutul distrus, etc), se pot face mentiuni cu privire la eventualele probleme in momentul livrarii pe documentul de livrare al curierului (numit AWB) sau se intocmeste un proces verbal de constatare, se fac fotografii si se refuza primirea si plata coletului.
Nu sunt insa considerate probleme deteriorarile minore, normale, care sunt datorate manevrarii si manipularii pachetelor si care nu afecteaza continutul acestora (de exemplu: prafuirea/ murdarirea exteriorului pachetelor, indoirea usoara a colturilor, etc).
Orice reclamatie ulterioara livrarii de catre curier, cu privire la aceste aspecte, sunt nule.
Exceptie fac coletele livrate prin easybox, deoarece prin natura livrarii nu se poate verifica/deschide coletul pentru a asigura clientul ca produsul comandat este in stare perfecta! In situatia in care clientul a selectat livrarea intr-un easybox, iar produsul este deteriorat, consumatorul este obligat ca in termen de maxim 24 ore din momentul ridicarii, sa informeze SPECIALGIFT printr-un mail sau telefonic despre acea stuatie.
CLIENTUL SPECIALGIFT poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui CONTRACT la distanta, in urmatoarele situatii:
Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului, cu exceptia produselor personalizate care nu pot fi returnate conform prevederilor legale si a TERMENILOR. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor conf. O.G. 130/2000 si modificarile din OUG 34/ 2014, pentru persoanele fizice ce achizitioneaza produse de pe site-uri, folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 34/2014 art. 16. Returnarea produselor trebuie sa se faca pe cat este posibil in ambalajul original, dar cu toate accesoriile si documentele si fara sa prezinte nici o urma de deteriorare sau uzura, trebuie sa fie noi, fara sa fi fost purtate sau folosite de nici un fel (spalate, impregnate cu parfum sau odorizante de camera, etc), trebuie sa fie complete (impreuna cu toate accesoriile si etichetele sale). Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare de nevandabilitate duce la refuzarea returului.
CLIENTUL este obligat sa notifice SPECIALGIFT intentia sa de a returna produsele achizitionate, prin orice mijloc de comunicare scrisa (e-mail/fax/etc) in termen de maxim 14 zile lucratoare de la primirea produselor si/sau serviciilor si comunicarea acestui fapt catre SPECIALGIFT .
In eventualitatea in care produsul achizitionat prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs nou, cu conditia notificarii in scris a SPECIALGIFT in termen de 14 zile de la receptionarea produsului. Daca inlocuirea nu este posibila, se va returna contravaloarea lui sau se poate achizitiona un alt produs.
CLIENTULUI care a notificat SPECIALGIFT conform art 7.9.2, ii revine responsabilitatea de a se asigura ca produsele la care a facut referire vor fi returnate la SPECIALGIFT in maxim 14 zile lucratoare de la data receptionarii produselor, bineinteles cu expedierea notificarii (cu confirmare de primire din partea SPECIALGIFT si trimitere prin curier/ posta (costul cel mai convenabil), in caz contrar SPECIALGIFT considerand cererea nefondata/invalida si poate refuza returul.
Produsele se vor trimite cu toate documentele primite care l-au insotit si cu formularul de retur. Utilizarea serviciilor de curierat permit urmarirea coletului, dar SPECIALGIFT nu este responsabila pentru coletele pierdute pe drumul de retur al produselor.
CLIENTUL SPECIALGIFT nu poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui CONTRACT si/sau nu poate pretinde oricare alte daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii:
Inlocuirea produsului achizitionat cu un alt produs cu alte specificatii sau de un tip diferit, exceptie facand situatia prevazuta la art. 7.9.1.3.
Cererea de returnare cauzata de oricare situatie prevazuta la 7.9.1 are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 14 zile lucratoare prevazute conform art 7.9.2, din ziua lucratoare urmatoare datei contractului onorat.
In cazul returnarii produsului cu una dintre cauzele declarate in art. 7.9.1, produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate etichetele intacte si documentele care l-au insotit).
Conf.O.G. 34/2014 art. 16 SPECIALGIFT isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor care:
– prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid, cum ar fi produsele extrem de fragile sau casabile (daca este cazul);
– produsele sunt confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar
– produse perisabile
– produse desigilate care au caracter de igiena sau personal
– consumabile desigilate
– carti, albume, reviste
– produse DIY
– ambalaje cadou
– produsul nu mai are ambalajul original complet in care a fost livrat (cutia produsului)
– imprimante sau multifunctionale ale caror consumabile au fost desigilate
– produsele care au fost montate
– obiectele de bucatarie care au fost folosite
– produse care prezinta urme de folosire
– in cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate
In cazul rambursarii contravalorii produsului, aceasta se va face in cel mult 14 zile de la confirmarea returului de catre SPECIALGIFT . Returnarea se face numai in conturi indicate de Client. Nu se fac returnari in numerar sau ramburs. Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-30 de zile de la acceptarea returului
In cazul inlocuirii produsului cu unul identic, conform 7.9.1.1, inlocuirea se va face in conditiile si limitele unei comenzi normale.
In cazul in care CLIENTUL care a returnat un produs in conformitate cu prevederile art 7.9.1.1, iar SPECIALGIFT nu dispune de un produs identic pentru inlocuire, acesta va oferi CLIENTULUI contravaloarea produsului in conformitate cu 7.9.5.
Contravaloarea serviciilor suplimentare, incluzand, dar nelimitandu-se la transportul produselor, achitata de catre CLIENT, nu se ramburseaza.
In toate cazurile, cheltuielile de returnare/reexpediere vor fi suportate de catre CLIENT, la costurile solicitate de catre Curier pentru livrari standard, exceptie facand situatiile prezentate la punctele 7.9.1.1 si 7.9.1.2, precum si in cazul lipsei conformitatii conform 7.9.1.3, situatie in care SPECIALGIFT va suporta contravaloarea transportului. De asemenea, in cazul, livrarii a unor produse gresite, conform cap.7.4., cheltuielile de returnare sunt in sarcina SPECIALGIFT .
Produsele care sunt realizate corect, conform specificatiilor clientului (transmise in comanda si confirmate ulterior impreuna cu un consilier de vanzari) nu pot fi returnate.
Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
1. pentru Comenzile achitate cu card online, prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
2. pentru Comenzile achitate ramburs, restituire prin virament bancar*.
*Va rugam sa ne comunicați pe e-mail: codul IBAN, de 24 de caractere, precum și numele intreg al titularului cardului.
In cazul indeplinirii conditiilor de retur, vom returna contravaloarea produselor, exceptand taxa de transport achitata.
In cazul in care au fost comandate mai multe produse, iar returul nu se efectueaza pentru toate, se va restitui doar contravaloarea produsului/ produselor returnate, fara costul transportului.
COSTURI DE RETURNARE
Intrucat produsele pot fi returnate doar in cazul in care nu au fost respectate cerintele de personalizare confirmate impreuna cu agentul de vanzari, in urma comunicarii intentiei de returnare si a confirmarii de catre consilierii nostri de vanzari, vom face o solicitare de ridicare de la adresa comunicata, costurile de transport fiind suportate de SpecialGift, atat la preluarea coletului, cat si la expedierea produsului refacut.
Daca se doreste expedierea catre SC IVMT PRODUCTION SRL prin intermediul altui curier agreat – inafara de firmele de curierat cu care colaboram, costurile de transport vor fi suportate de dumneavoastra.